Steam je na PC stále dominující platformou a zároveň s tím i převažujícím distributorem. Jediným pořádným konkurentem je pak Epic Games Store a částečně GOG. Není žádným tajemstvím, že Steam si z prodejů bere 30 % výdělku a tato hodnota se přestává vývojářům líbit. Vychází to z dotazníku v rámci GDC, kterého se zůčastnilo víc než 3 000 vývojářů, převážně ze Severní Ameriky a Evropy.
Jedna z otázek zněla „Jak velký podíl digitálních obchodů (Steam, Epic Games Store, App Store atd.) je podle vás oprávněný?“ Pouze 3 % odpovídajících uvedlo, že je fér, aby si platformy jako Steam nebo GOG braly necelou třetinu příjmů. 43 % odpovědí navrhovalo 10-15% podíl, který by byl podle nich rozumnější alternativou. Další tři procenta uvedly, že by si platformy měli dokonce brát větší část peněz. 22 % respondentů nedokázalo odpovědět a zbylí respondenti se rozdělili skupin od méně než 5 % podílu až po 25 %.
Minulý rok na GDC proběhl podobný dotazník, v něm byla stejná otázka, akorát mířená na Steam. Rozložení odpovědí bylo velmi podobné tomu letošnímu.
Třicetiprocentní podíl byl do nedávna jakýmsi standardem v oblasti videoherní produkce. Situace se však začala měnit v momentě, kdy na trh vstoupil Epic Games Store a hodnotu podílu nastavil na 12 %. Dnes se také na internetu objevily zprávy o tom, že Microsoft chystá jejich původně 30% podíl snížit na 12 %. Jedná o Microsoft Store a novinka se tak týká pouze PC hraní. I proto je jasné, že Microsoft na Valve vytváří tlak. Jestli se k podobným krokům přidají i ostatní platformy ukáže čas.
Většina vývojářů si myslí, že si Steam nezaslouží 30% podíl - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky
Read More
No comments:
Post a Comment