Že výrobci některé konzole zpočátku dotují, aby nový hardware dostali mezi lidi a následně vydělávali hlavně na prodeji softwaru, je veřejným tajemstvím. Nyní to díky sporu Epicu s Applem máme černé na bílem.
K soudu byla předvolána viceprezidentka Xboxu Lori Wrightová, aby jako konzolový partner poskytla informace o herním trhu. Právník Epicu Wes Earnhardt se zeptal, kolik Microsoft vydělává na prodeji Xboxů. Wrightová na to reagovala, že Microsoft prodává konzole se ztrátou.
„Jen aby bylo jasno, vydělává Microsoft někdy na prodeji konzolí Xbox?“ ptal se Earnhardt v navazující otázce. „Ne,“ odpověděla Wrightová a dodala, že takto mají nastavený obchodní model. Chtějí poskytovat „komplexní herní zážitek“, který zahrnuje nejenom hry, ale i služby Xbox Game Pass či Xbox Live Gold a pro „poskytnutí tohoto herního zážitku“ je hardware klíčový.
Válka mezi Epicem a Applem se týká poplatku 30 procent, který musejí vývojáři odvádět provozovateli platformy z prodejů. Kauza začala tak, že se Epic rozhodl vyprovokovat smazání svého hitu Fortnite z aplikačních obchodů App Store a Google Play. Udělal to tak, že porušil pravidla obou platforem a nabídl hráčům, aby si herní měnu koupili po novém i napřímo a levněji. Jenže z takové transakce nemá Apple ani Google nic. Reakce obou společností na sebe nenechaly dlouho čekat. Nejprve odstranil hru z obchodu Apple, posléze i Google.
Co se konzolí týče, se ztrátou se, alespoň prozatím, prodává i next-gen, tedy PlayStation 5 od Sony a Xbox Series X/S od Microsoftu. Jak dodává analytik Daniel Ahmad, Sony prodávalo se ztrátou například PlayStation 2, nicméně PlayStation 4 už je profitabilní. Odlišnou strategii má Nintendo, které hardware nedotuje a vydělává na prodeji každé konzole.
zdroje: vlastní, IGN, Daniel Ahmad
zakázaná reklama na Xbox
Microsoft prodával všechny generace Xboxu se ztrátou - iDNES.cz
Read More
No comments:
Post a Comment