Samsung zveřejnil údaje o svém podílu na trhu za první tři měsíce letošního roku. Data pocházejí z výzkumu agentury GFK, která je Samsungu výslovně dovolila zveřejnit. Jenže to jsou čísla jen za tuto jedinou značku, celkovou situaci na trhu zpráva neuvádí.
Samsungu se daří, za první čtvrtletí měl na českém trhu podíl 38 procent, a v dubnu to bylo dokonce 45 procent. Meziročně si v prvním čtvrtletí Samsung polepšil o šest procent, stejně rostl celý trh. Samsung uvádí, že nejsilnější je ve střední třídě, konkrétně v kategorii od 7 500 do 10 tisíc korun. Zde drží dvoutřetinový podíl z celého trhu.
Patří sem i vůbec nejprodávanější mobil v Česku za duben, kterým je Samsung A52. Z drahých přístrojů se od Samsungu nejlépe daří modelu S21. Samsung uvádí, že by mohl prodávat i víc, ale jsou problémy s dodávkami přístrojů: „Od začátku letošního roku sice stále zaznamenáváme vysoké prodeje, ale ovlivňuje je nedostatek čipů. V praxi bychom tedy mohli prodávat i více, ale nemůžeme,“ konstatuje Tomáš Balík, ředitel divize mobilních zařízení ve společnosti Samsung Elecronics Czech and Slovak.
Přesné informace o prodejích smartphonů na českém trhu jsou prakticky nedostupné. Komplexně je sleduje agentura GFK, která však data nezveřejňuje, dostávají je jen výrobci a prodejci zapojení do výzkumu. A ani tito klienti GFK je bez souhlasu nemohou zveřejňovat.
Výsledky českého trhu tak můžeme jen odhadovat. Sice existují i dohady jiných agentur, ty však často uvádějí takzvaná sell-in čísla, tedy naskladnění, nikoliv prodej koncovým zákazníkům (sell-out). Proto jsou někdy údaje značně zkreslené, třeba tím, že některé značky mají v Česku distribuční centra pro víc zemí. To třeba ovlivňuje čísla uváděná agenturou Canalys.
Agentura IDG uvádí prodeje za celý region, tedy za Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Jenže to může být zavádějící, mezi jednotlivými zeměmi mohou být značné rozdíly.
Podle odhadů redakce iDNES.Mobil.cz je druhou největší značkou na českém trhu Xiaomi s podílem zhruba 25 procent. Třetí bude Apple s přibližně 15procentním podílem. Loni byl dvojkou ještě Huawei, ale letos už americké embargo jeho prodeje ovlivňuje mnohem víc. Globálně je jedničkou taktéž Samsung, dvojkou Apple a třetí je Xiaomi. Kompletní data za první letošní čtvrtletí najdete zde.
Samsung vládne českému trhu se smartphony. Prodával by víc, nemá čipy - iDNES.cz
Read More
No comments:
Post a Comment