Mafia není dělána na detailní modely. Pokud se tam člověk moc rozvášní, rychle rostou HW nároky a je to nepoužitelné. Takže je třeba modely dělat tak, aby nějak vypadaly, ale zároveň byly co nejjednodušší. To také zabere čas, protože často se až při vyzkoušení zjistí, že to člověk trochu přehnal a je třeba model osekat. Je třeba si uvědomit, že je to více než 20 let stará hra, která má spoustu limitů.
A práce na tom není jen o 3D modelu. Samotný 3D model by byl jen vidět, ale nic by nedělal a neměl žádnou fyziku (šlo by jím procházet). Je tam hromada skriptování, aby to vůbec fungovalo a často se musí hotové věci napasovat na něco jiného (třeba některé animace), protože spoustu věcí nejde upravit úplně nebo vytvořit podle sebe. Tvůrce není k dispozici plnohodnotné vývojářské nástroje, které měli původní tvůrci hry. Jen různé lepší nebo horší programy, vyvinuté komunitou, plné chyb. To sežere spoustu času a pracuje se prakticky metodou pokus omyl.
Mimochodem i ten 3D model je ve skutečnosti minimálně ve dvou verzích. Každý model má ještě jednodušší 3D model pro generování stínů (schválně se podívejte třeba na stíny aut, která jsou o dost jednodušší než auto) a pro fyzické kolize. Pokud by se pro to použil detailní 3D (ten který je vidět ve hře), tak by opět zkolaboval počítač.
Takže mrknout na model a hodnotit to jen z hlediska náročnosti 3D modelu, je opravdu mimo. Kdo to někdy zkoušel, jistě ví, o čem píši. Sice je to už přes 12 let, co jsem na jednom modu spolupracoval, takže nástroje za tu dobu jistě pokročily, ale nemyslím si, že by to bylo o tolik jednodušší. Takže za mě klobouk dolů před vytrvalostí i výsledkem, který je hodně dobrý.
Diskuse: Fanoušek vytvořil model Titanicu do české Mafie. Trvalo mu to patnáct let - iDNES.cz
Read More
No comments:
Post a Comment