Rechercher dans ce blog

Sunday, November 21, 2021

Recenze Battlefield 2042 - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky

Píše se rok 1942 a světem zmítá druhá světová válka. Nacistické Německo je na postupu a budoucnost je nejistá. Přesně do tohoto období byl zasazen první díl velmi oblíbené série – Battlefield. Když 10. září 2002 vyšel, bylo to jako zjevení. Titul položil základní stavební kameny pro rozsáhlé multiplayerové bitvy a v následujících letech se jím mnoho dalších her inspirovalo. Dílů Battlefieldu vyšlo poměrně hodně a prakticky od začátku série zápolí s konkurenčním Call of Duty. Pamatuji si, jak jsem trávil stovky hodin u Battlefieldu 3, který dodnes považuji za naprostou špičku žánru.

Recenze Battlefield 2042 scafye

Opomenout nelze ani Battlefield 2, Bad Company 2 a relativně mladý Battlefield 1, ve kterém jsme se vrátili na bojiště první světové války. Jak už to tak bývá, každá série má i své slabé kousky. V případě Battlefieldu jsou to dle mého názoru čtvrtý a pátý díl. Nutno dodat, že se ale postupem času herní zážitek u obou zmíněných her podstatně zlepšil. Na kvality trojky ale ani jeden z nich rozhodně nedosahuje. Po dvou dílech, které byly situovány do minulosti, se letos v Battlefieldu 2042, jak již název napovídá, vracíme k modernímu hávu, přesněji do nedaleké budoucnosti. Zda se tvůrcům ze studia Dice podařilo alespoň přiblížit k mnou opěvovanému třetímu dílu, zjistíte v naší recenzi. Hned zkraje ale mohu říci, že radost mít nebudete. Spíše vám zůstane hořká pachuť na jazyku a oči pro pláč.

  • Platforma: PS5, PS4, X1, XSX|S, PC (recenzovaná verze)
  • Datum vydání: 19. 11. 2021
  • Výrobce: EA Dice (Švédsko)
  • Žánr: FPS
  • Česká lokalizace: ne
  • Multiplayer: ano, až pro 128 hráčů
  • Dat ke stažení: cca 50 GB
  • Herní doba: neomezená (hra obsahuje pouze multiplayer)
  • Cena: 1549 až 1999 Kč (Xzone)

Zbyteční operátoři

Hned z kraje si musím nasypat popel na hlavu. V našich dojmech z bety Battlefieldu 2042 jsem chválil přechod od rozdělení typů vojáků k operátorům. Och jak jsem se pletl. Již po několika hodinách v plné verzi vidím, že jsem se mýlil. Série vždy stavěla na rozdělení rolí, jakými jsou např. útok, medik, podpora či odstřelovač. V letošním díle jsou nám představeni operátoři, ne nepodobní těm z Call of Duty. Každý z nich disponuje tzv. gadgety – dron, grappling hook či taktický štít. Realita je bohužel taková, že ačkoliv ve hře stále můžete svého vojáka vybavit municí či defibrilátorem, jen minimum hráčů hraje týmově. Než aby počkali na oživení, raději hned po své smrti mačkají respawn a váš tým tak ztrácí cenné tikety. S municí je to podobné. Zhruba za dvacet zápasů jsem neviděl téměř nikoho, kdo by pomáhal svým spolubojovníkům tím, že by jim házel krabice s náboji. Každý hraje sám za sebe a to vidím jako kámen úrazu. Netuším, proč tvůrci mění něco, co doposud fungovalo.

V letošním díle jsou nám představeni operátoři.

Další výtkou je sama osobnost operátorů. Na mapě bez problému potkáte dvacet stejných postav, což působí velmi genericky. Ano, v minulých dílech byl váš voják bezejmenný, ale díky klasickým hláškám to ani tak nevadilo. Byl by snad takový problém přidat do hry tvorbu postavy? Nemyslím si. Lenost tvůrců v herním průmyslu je poslední dobou jako pěst na oko. Abych na operátory jen nenadával, tak musím uznat, že například hra s Websterem Mackayem a jeho grappling hookem (vystřelovacím lanem), je zábavná. Ale díky tomu na mapě Websterů potkáte tolik, že si připadáte jako v Klonových válkách. Mně osobně to kazí zážitek z imersivity. Přidání operátorů ve výsledku hodnotím jako krok špatným směrem.

Špatný gunplay, mizerný arzenál

Základem každé FPS hry je samozřejmě kvalitní zážitek ze samotné střelby. Zde Battlefield 2042 selhává na plné čáře. Pocit ze zbraní je natolik plytký, že jsem z toho smutný. Snad každý zápas se mi stalo, že hra neregistruje zásahy a náboje lítají naprosto náhodně. Zpětný ráz je někde přehnaný, jinde zase podhodnocený. O vybalancovaných zbraních nemůže být řeč. A když už jsme u arzenálu, musím se smát. Bohužel ironicky. Ve hře je pouhých 22 zbraní, které jsou děleny na sekundární (G57, MP28, M44), samopaly (MP28, MP9, PBX-45, PP-29), útočné pušky (M5A3, AK-24, SFAR-M GL, AC-42), kulomety (LCMG a PKP-BP), pušky (DM7, SVK a VCAR), odstřelovací pušky (SWS-10, DXR-1 a NTW-50) a utility (MCS-880, GVT 45-70, 12M Auto). Další zbraně (MP 44, M1 Garand, Kar 98 a další klasika z předchozích dílů) nalezneme v módu Portal, ale o něm později. Systém levelování je stejný jako dříve. Za hraní získáváte zkušenosti, zvyšujete úroveň sebe i zbraní a tím si odemykáte další možnosti, upgrady a skiny. Novinkou je možnost upravovat zbraň v reálném čase, a to v závislosti na tom, co vám zrovna vyhovuje. Není tak problém přepnout na jiný kolimátor během pár vteřin. Tuto změnu vítám.

O vybalancovaných zbraních nemůže být řeč.

Aktuální metu vede samopal PP-29. Zpětný ráz je u něj natolik nevýrazný, že vám přijde, jako byste stříleli laserem. Solidní je také kulomet LCMG a puška SVK. Ostatní zbraně mne příliš nenadchly, ale stále jsem je neozkoušel podrobněji. Co se týče bojové techniky, tak zde nám autoři naservírovali moderní klasiku ve formě tanků, vrtulníků, jeepů, čtyřkolek či vznášedel. Přijde mi, že vozidel je ve hře zbytečně mnoho, tím hůř, že až na výjimky,působí drtivá většina odfláknutě. Často dochází k tzv. rubberbandingu (problému na straně serverů) a vozidla sebou tak při jízdě cukají. No, není to dobrý zážitek. Zábavu zcela jistě znásobíte, pokud do některé bojové techniky nasednete s kamarády, jelikož hrát s náhodnými hráči např. v tanku, není příliš kvalitní čas strávený před obrazovkou. Na druhou stranu se ti, kteří své pilotování pilovali v dřívějších dílech, nudit nebudou. Pokud je např. vrtulníček Black Bird vašim druhým domovem, dokážete na bojišti napáchat opravdovou paseku. Často mi ale přišlo, že se na mapě v jednu chvíli nachází techniky až příliš. Když k tomu připočteme málo hráčů s protivzdušným raketometem a celkovou neochotu hrát týmově, jsme mnohdy svědky frustrující podívané.

Až na výjimky nezáživné mapy

V Battlefieldu 2042 najdeme sedm map. Tedy alespoň v základu – Breakaway, Discarded, Hourglass, Kaleidoscope, Manifest, Orbital a Renewal. Další jsou dostupné pouze pro mód Portal. Breakaway se odehrává na Antarktidě, přesněji v okolí ropné plošiny Queen Maud Land, tudíž budete obklopeni zimou, ledovci a tučňáky. Discarded nabídne okolí opuštěné nákladní lodi, Hourglass prezentuje písečnými dunami zavátý Qatar, Kaleidoscope nabízí jihokorejskou betonovou džungli, Manifest je jakýmsi slepencem singapurské průmyslové zóny a nepřeberným množstvím nákladních kontejnerů, Orbital, známý z bety, se točí okolo odpalovací rampy pro raketu a Renewal obří zdí rozděluje bojiště na zelení překypující vědecké centrum a neživou poušť.

V Battlefieldu 2042 najdeme sedm map.

Design map je na první pohled líbivý, což ještě umocňuje ono proklamované měnící se počasí ve formě tornád a písečných bouří. To je nicméně bohužel také velice generické a díky trailerům jsem čekal daleko více. Vypadá to hezky, občas to i ovlivní zápas, ale žádné terno se nekoná. Mapy jsou navíc zbytečně velké a i když si občas můžete přivolat menší vozidlo, abyste si usnadnili přesun k dalšímu bodu, bude vás neustálé běhání po chvilce štvát. Mne tedy ano. A když vás po třech minutách běhu zastřelí sniper, možná dokonce hru vypnete za pomoci zkratky alt+f4. Já tak několikrát učinil. Samozřejmě se můžete spawnovat na body a členy vaší čety (četu nelze vybrat, je vám přidělena automaticky), jak je již v Battlefieldu zvykem, ale na faktech to nic nemění. Mapy jsou hezké, ale bez duše a funkčního designu. Dobývání posledního bodu, který je např. umístěn na střeše mrakodrapu nikdy nebylo tak frustrující. Snad se časem dočkáme lepšího bojiště.

Recenze Battlefield 2042 scafyf

Obsahu jako v DLC

S negativitami na Battlefield 2042 ještě nepřestanu, protože obsah, kterým hra při spuštění disponuje, tře bídu s nouzí. Nezlobte se na mě, ale sedm map a tři módy? Z toho jeden bez přátel téměř nehratelný? Takto by to nešlo. Poslední roky jsme svědky toho, jak si sebejistí tvůrci myslí, že nové díly zažitých sérií prodají v každém případě. A nebudeme si lhát, ono tomu tak bohužel je. Ehm ehm, Call of Duty, ehm ehm. Doufám že se v Dice z letošního průšvihu poučí, protože jsem velice zklamán.

Obsah, kterým hra při spuštění disponuje, tře bídu s nouzí.

Jádro hry disponuje klasickým Conquestem, ve kterém se snažíte se svým týmem zabrat co nejvíce strategických bodů. Tutovka série. Breakthrough je variací na známý Rush – jedna strana zabírá sektory na mapě, druhá je brání. Třetím a posledním módem je Hazard Zone, který se inspiruje hrami jako Escape from Tarkov. O prvenství se utká osm týmů po čtyřech hráčích. Jejich úkolem je získat cenná data a přežít do doby extrakce. To vám ztíží i vojáci ovládaní umělou inteligencí, chcete-li boti. Zde všem silně doporučím, aby mód hráli s přáteli, protože snadno narazíte na opravdové tupany, kteří vám zkazí zážitek, jenž ani v základu není nikterak valné kvality.

Obsahu je tedy méně než málo a pokud Dice rychle nepřidají další, bude to velice špatná vizitka. Samozřejmě zde najdeme dojnou krávu v podobě dnes již zažitých season passů, ale nad tím už se snad nedá ani kroutit hlavou. Dokud budou hráči tyto obchodní modely podporovat, nic se nezmění. Osobně je pochopím pouze v případě Free to Play titulů.

Klasikou žánru je mód Conquest.

Abych na nový Battlefield pouze neplival špínu, musím uznat, že Portal se relativně povedl. Mód si bere to dobré z Battlefieldu 1942, Bad Company 2 a třetího dílu. Díky editoru pravidel lze klidně postavit armádu nacistů proti moderně vybaveným spojencům. Záleží na vaší představivosti. Vývojáři předělali mapy Arica Harbor, El Alamein, Battle of the Bulge, Valparaiso, Caspian Border a Noshahr Canals do nejnovější verze Frostbite enginu a vy se díky tomu můžete vrátit v čase, tentokrát v mnohem detailnější grafice. Portal je prostě a jednoduše fajn mód.

Technický paskvil

A teď zase hurá k negativitě. Battlefield byl vždy modlou hráčů, kteří si zakládali na audiovizuální stránce. A také noční můrou pro hardware. Letos bohužel platí pouze to druhé. Audiovizuál je nemastný, neslaný. Zvuky jsou otřesné a nároky na PC vysoké. Optimalizace je katastrofa. Na Ryzenu 5 5600x, RTX 3070Ti a 16 GB Ram hra běžela v QHD rozlišení sice na ultra nastavení, ale místy jsem se propadal k 50 fps. A to s vypnutým raytracingem. Pokud jsem RT zapnul, nebyl problém spadnout k patnácti snímkům, kdy využití GPU padalo pod 20%. Haló? Dice? Optimalizace? Najděte si to ve slovníku prosím.

Kamarád Johny, kterého možná znáte z našich dobrodružství ve Farming Simulátoru, si hru bohužel zahrát nemůže. Jeho sestava je sice staršího data, ale aby na GTX 1080 a Intelu i7 6700k hru nerozjel ani na minimální nastavení, není dle mého názoru v pořádku. Hra má evidentně problém s využíváním jak procesorů, tak i grafických karet. Na internetu nalezneme např. stížnosti majitelů RTX 3090, kterým hra jede s bídou na 50 fps. Neomluvitelné. Konzolové verze hry jsme netestovali, budeme tedy rádi, když nám v komentářích sdělíte vaše zkušenosti. Hra navíc neobsahuje ani globální, ani hlasový chat. O důvodech mám svoje představy, které se zde ale nepřísluší rozebírat. Tragická je také tabulka s výsledky zápasu.

Recenze Battlefield 2042 sgedg

Z grafiky samotné si rozhodně na zadek nesednete. Battlefield 5 se mi líbil mnohem více. Tomu sekunduje i prolínání textur, kdy se např. vznášedlo napůl pohybuje ve zdi. Zlatým hřebem jsou poté místy až trapné výbuchy bojové techniky, které jsou následně doprovázené odletujícími kusy v rytmu jednociferných snímků za vteřinu. Je to lepší jak v betaverzi, ale stále hodně špatné a trapné. Zvuk je mizérie. Zbraně zní bídně, technika také. Když k tomu přidám různé bugy typu nemožnosti vyhrát zápas, protože se v Breakthrough nelze dostat do dalšího sektoru, průser je na světě. Hra je evidentně nedodělaná a byla uspěchaná. Přesně jak jsme se v redakci obávali po otevřené betě. Špatné, špatné, špatné.

Pravděpodobně nejhorší díl Battlefieldu

Pamatuji si Battlefield 4, který provázelo velké množství porodních problémů. Převážně pak serverových a netcodových. Situace u letošního dílu je ale mnohem horší. Hra prostě není zábavná a já v tom vidím prachsprostou lenost vývojářů a tlak akcionářů. Battlefield 2042 je nedopečený, nemastný a neslaný. Není to dobrá hra. Ve vývoji měla zůstat alespoň dalšího půl roku, možná bychom poté dostali důstojné pokračování. I když o tom silně pochybuji, a to hlavně díky špatným designovým rozhodnutím.

Hra prostě není zábavná.

Pokud jste skalním fanouškem série, máte partu kamarádů a nemáte do čeho píchnout, pravděpodobně si ve hře dokážete zábavu najít. Nový díl ale nemohu doporučit ani matadorům. Rozhodně ne za plnou cenu. Pokud vás ale recenze nepřesvědčila a chcete si Battlefield 2042 přeci jen vyzkoušet, můžete tak učinit díky službě Game Pass, ve které se nachází desetihodinová trial verze. Další možností je předplatit si službu EA Pro, kde jste poté omezeni pouze dobou, po kterou vám předplatné běží. Jistotou ale je, že už i ten multiplayer Call of Duty: Vanguard je zábavnější. Osobně dám ale prostor kláním v Halo Infinite.

Recenze Battlefield 2042 scafyg

Recenze

Battlefield 2042

Líbí se nám

  • Mód Portal
  • V partě kamarádů exponenciálně zábavnější
  • Úprava zbraní v reálném čase dle potřeby

Vadí nám

  • Špatný gunplay
  • Katastrofální technický stav
  • Malá porce obsahu
  • Nedostatečný počet zbraní
  • Nudné mapy
  • Špatná designová rozhodnutí
  • Nesmyslní operátoři

Kritéria hodnocení

Adblock test (Why?)


Recenze Battlefield 2042 - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky
Read More

No comments:

Post a Comment

Metro Awakening zve do tunelů moskevského metra ve virtuální realitě - INDIAN - INDIAN

Abychom vám mohli nabídnout co nejlepší zážitek z našich stránek, používáme ty nejmodernější technologie. Bez JAVASCRIPTU tyto stránky nem...