Rechercher dans ce blog

Wednesday, June 15, 2022

Chtěli jste další špičkový smartphone? Tak tady ho máte - iDNES.cz

Vivo vstoupilo na evropský trh teprve v roce 2020 a je tedy v Evropě stále docela nováčkem. I když se značka profiluje jako prémiový výrobce skvěle vybavených smartphonů s důrazem na kvalitu fotoaparátu (v této oblasti spolupracuje s německým specialistou Zeiss), doposud jí v portfoliu chyběl skutečně špičkový model, který by se postavil tomu nej od konkurence. Teď ovšem Vivo takový telefon uvádí, představilo ho v rámci velkolepé akce v Berlíně.

X80 Pro je nadupaný smartphone s výkonným procesorem Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1, 12 GB RAM (a 256 GB uživatelské paměti), velkým 6,78palcovým displejem s vysokým rozlišením (3 200 x 1 440 pixelů), super rychlým nabíjením (80 W po kabelu, 50 W bezdrátově), velkoplošnou čtečkou otisků prstů v displeji a především čtveřicí fotoaparátů v hlavní sestavě. Na vývoji fotografické výbavy Vivo intenzivně spolupracuje s německou firmou Zeiss (více o spolupráci čtěte zde) a X80 Pro je zatím tím nejvyspělejším, co z této spolupráce vzešlo.

Podle zástupců značky přišel na uvedení top modelu ten správný čas. Firma působí v Evropě necelé tři roky a v současnosti je nejrychleji rostoucí značkou chytrých telefonů na tomto trhu. „Novináři a zákazníci po nás žádali skutečnou vlajkovou loď, kterou tedy teď uvádíme. Chceme všechny nechat okusit ten nejlepší fotoaparát,“ říká k uvedení telefonu Seon Hwang, viceprezident evropské centrály značky.

Tři stabilizované objektivy

„S Vivem oficiálně spolupracujeme jeden a půl roku, prakticky je to o něco déle. Podíl naší práce na fotoaparátech smartphonů Vivo se za tu dobu postupně zvyšuje a X80 Pro využívá naše intenzivní znalosti z oblastí optiky i softwaru pro zpracování obrazu doposud nejintenzivněji. I my jsme tak o uvedení špičkového modelu opravdu stáli,“ říká Jörg Schmitz, ředitel pro spotřebitelské výrobky značky Zeiss.

Sestava fotoaparátů Viva X80 Pro má čtveřici snímačů a čoček, tři z nich disponují optickou stabilizací obrazu. Hlavní foťák má rozlišení 50 megapixelů a optiku se světelností f/1.6, dále je tu 12megapixelový snímač s dvojnásobným optickým přiblížením (a gimbalovou stabilizací – má sloužit hlavně pro portréty) a světelností f/1.9 a pětinásobné přiblížení s osmimegapixelovým snímačem (f/3.4). Širokoúhlý foťák pak má rozlišení 48 megapixelů a jako jediný nemá stabilizaci obrazu, ale ani tady nechybí automatické ostření.

Foťák intenzivně využívá know-how firmy Zeiss, na čočkách například nechybí speciální vrstva T*, která zlepšuje průchod světla soustavou. Zeiss ovšem s Vivem pracoval i na samotném návrhu optiky a jeho inženýři ladili i softwarové zpracování snímků. Telefon má například speciální režim Zeiss pro přirozené barevné podání snímků a různé portrétní a bokeh režimy. Čelní foťák má rozlišení 32 megapixelů.

Orientace Zeissu na mobily je logická

„Kvalita fotoaparátu je pro mnohé zákazníky při koupi nového smartphonu tím nejdůležitějším parametrem. A v tomto ohledu můžeme vzhledem k našim dlouhodobým zkušenostem Vivu hodně pomoci,“ říká ke spolupráci Jörg Schmitz. „Naše partnerství rozhodně není jen o tom, že bychom na telefony dávali naši značku,“ dodává. „Zeiss je v oblasti optiky i zpracování obrazu vůdčí firmou, a když zákazníci vidí vedle loga Vivo i logo Zeiss, pomáhá nám to budovat důvěru,“ vysvětluje ovšem Seon Hwang fakt, že partnerství má vedle technických základů i marketingový důvod.

Širší význam má partnerství i pro Zeiss. „Trh s tradičními fotoaparáty, pro které vytváříme řešení dlouhé desítky let, dlouhodobě klesá. Je pro nás tedy jen logické, že hledáme nové cesty, a smartphony jsou rozhodně oblastí, kde můžeme růst,“ vysvětluje Schmitz.

Vivo X80 Pro má tedy především ambice ukázat, jak partnerství Zeissu a Viva funguje a jaké má praktické důsledky. Na druhou stranu zástupci obou značek očekávají od telefonu určitý obchodní úspěch. Na asijských trzích, kde už se nějakou chvíli telefon prodává, má vlastně pomoci propagovat u tamní širší veřejnosti pro ni relativně neznámou značku Zeiss, zatímco v Evropě má naopak značka Zeiss pomoci k růstu samotnému Vivu.

Češi by na prémiový přístroj mohli slyšet

„V Česku tvoří prémiový segment smartphonů asi dvacet procent objemu trhu. Víme, že to nebude jednoduché, ale chtěli bychom si s X80 Pro ukousnout solidní koláč,“ říká Seon Hwang. Vivo chce stavět i na tom, že v době obtížné dostupnosti smartphonů kvůli potížím v dodavatelských řetězcích v průběhu pandemie koronaviru dovedla firma telefony dodávat s relativně menšími obtížemi. „Zejména u operátorů, ale i dalších zákazníků jsme si tak vybudovali důvěru, kterou teď samozřejmě nechceme zklamat,“ říká Hwang.

U spotřebitelů pak chce firma skutečně bodovat hlavně díky kvalitě kamery. „Fotoaparát smartphonu se obzvlášť během pandemie stal určitým oknem do našeho světa, řešíme skrz něj čím dál víc věcí, třeba včetně různých způsobů placení,“ vysvětluje Hwang důvod důrazu na kvalitu fotoaparátu. Nemá přitom jít jen o kvalitu samotných snímků, Vivo hodně pracuje i na schopnostech natáčení videa, i v této disciplíně má být X80 Pro aktuální špičkou.

Vivo X80 Pro vstupuje na český trh s cenou 26 999 korun. V rámci úvodní akce k telefonu zákazníci získají zdarma bezdrátová sluchátka TWS 2 ANC v hodnotě 2 999 korun (k tomu je nutná registrace na webu, sluchátka přijdou zákazníkovi domů poštou následně). Cenou se Vivo rozhodně nepodbízí, na druhou stranu špičkové smartphony Samsungu a Applu, proti kterým chce Vivo svým prémiovým zaměřením bojovat, jsou ještě dražší (iPhone 13 Pro Max začíná na 32 tisících, Samsung Galaxy S22 Ultra taktéž, ale lze u něj ušetřit v různých akcích). Telefon bude v prodeji od 23. června.

Adblock test (Why?)


Chtěli jste další špičkový smartphone? Tak tady ho máte - iDNES.cz
Read More

No comments:

Post a Comment

Metro Awakening zve do tunelů moskevského metra ve virtuální realitě - INDIAN - INDIAN

Abychom vám mohli nabídnout co nejlepší zážitek z našich stránek, používáme ty nejmodernější technologie. Bez JAVASCRIPTU tyto stránky nem...