Je tomu pár týdnů, co Apple představil svůj systém iOS 16 se kterým dle jeho slov kompletně přetvořil zamykací obrazovku telefonu. Její nevyužitý prostor totiž využil pro zobrazení widgetů a dokonce zde bude možné zobrazit i aktivní prvky, které se budou moci měnit. To může být spoustu praktických, ale bohužel i komerčních využití.
Reklamy na obrazovce budou v podobě velkých líbivých tapet z různých odvětví s nenápadným textem a akčním tlačítkem ve spodní části.
Z vaší zamykací obrazovky se totiž může stát skvělý prostor pro reklamu, a to nejen na iOS. Ve skutečnosti se reklamy pro váš lockscreen chystají především na Androidu, kde jsou blíže, než si možná myslíte. Zde nápad tlačí indická společnost Glance, která ve své analýze shrnula jasné důvody, proč tento nápad dává smysl. Podle jejich dat totiž průměrný uživatel odemkne svůj smartphone až 70× denně z čehož alespoň v 65 případech obrazovku i zkontroluje (podívá se na čas, notifikace apod.).
Reklamy zafungovaly už v minulosti
Prostor pro monetizaci je zde tedy obrovský a některé takové projekty už dokonce existují. Glance ale patří mezi ty největší a například v Asii už funguje od roku 2019. Dnes je zde jeho software předinstalovaný prý cca na 400 milionech telefonů. Společnost chce ale expandovat, což podpořil i samotný Google, který do společnosti investoval.
Otázkou ale zůstává, proč by někdo chtěl mít reklamu na svém smartphonu? Zde můžeme nalézt odpověď v minulosti. Tímto kontroverzním krokem je známý zejména Amazon, který už roky prodává své čtečky elektronických knih Kindle ve dvou verzích - s reklamou a bez ní. Verze s reklamou je logicky levnější, což je motivací pro některé uživatele k jejímu nákupu. Zde se ale koncept osvědčil zejména díky tomu, že reklama byla neinvazivní a grafika na zamykací obrazovce čtečky naopak působila velmi pěkně, takže si ji lidé nakonec i oblíbili.
Nejoblíbenější smartphony s Androidem
Další oblíbené smartphony s Androidem
Glance na smartphonech chce jít podobnou cestou. Grafika by měla být v podobě líbivých tapet zamykací obrazovky, která bude ve spodní části doplněná o nějaký decentní text s případným tlačítkem akce. Pak je tu ale morální hledisko. Je vůbec správné, aby i tato soukromá plocha uživatele byla využita k inzerci? A hlavně jaký bude benefit pro zákazníka? Podobný model většinou vychází z myšlenky, že zařízení s reklamou bude pro něj výrazně levnější, otázkou je ale jak moc a zda bude za tuto slevu uživatel ochotný inzerenty do svého telefonu pustit.
Glance má ale se službou velké ambice a pomalu získává nové partnery. Mezi výrobci smartphonů s ní budou spolupracovat značky jako Samsung, Xiaomi, Oppo, Vivo, Realme či Motorola, kde bychom se zamykací obrazovky s reklamou mohli dočkat nejdříve. Cílem je však nyní primárně expanze na americký trh, kde firma hodlá službu rozjet už v létě, a to i ve spolupráci s americkými operátory. Lze ale očekávat, že dříve či později dorazí i do Evropy.
Představení Glance:
Reklamy přichází už i na zamykací obrazovky telefonů. Co z toho bude mít uživatel? - MobilMania.cz
Read More
No comments:
Post a Comment