Před malou chvílí oznámil vydavatel CD Projekt mimořádně podrobný strategický plán na řadu nadcházejících let, jež obsahuje informace o prodejích současných značek a zřejmě i veškeré tituly, na kterých v současnosti interní i nasmlouvaná studia pracují.
Nejprve se ale zaměřme na prodeje současných značek. Zde bylo potvrzeno, že série Zaklínač má na kontě již přes 65 milionů prodaných kopií, zatímco Cyberpunku 2077 se i díky nedávno vydanému seriálu Cyberpunk: Edgerunners podařilo pokořit hranici 20 milionů prodaných kopií.
Co se týče dalšího strategického směřování vydavatele, tak ten plánuje nadále rozšiřovat své existující značky, zlepšit své vývojové schopnosti s cílem přinést větší množství obsahu zaměřeného na kvalitu, a v neposlední řadě představit hráčům zážitky pro více hráčů (zde je velkou otázkou o co přesně půjde, jelikož připravovaný multiplayer pro Cyberpunk 2077 byl krátce po nevydařeném vydání hry zrušen).
Další informace se věnují plánovanému rozšíření velkých franšíz na mobilní telefony i do neherních médií. Oblíbené série se tak i nadále budou objevovat ve formě seriálů, filmů, komiksů a také v podobě fyzických a sběratelských produktů.
Tituly, které netvoři pomyslné vlajkové lodě studia budou outsourcovány talentovaným externím týmům. Zde půjde například o tituly určené na mobilní zařízení.
Tím nejzajímavějším jsou však právě ty hlavní tituly, které vznikají přímo ve studiu CD Projekt RED. Oznámeny byly práce na zcela nové IP s pracovním názvem Project Hadar, která nebude mít se současnými značkami studia zhola nic společného. Hadar se v současné chvíli nachází ve fázi konceptu a na její bližší představení si zřejmě budeme muset ještě mnoho let počkat.
Dalším oznámeným titulem je pokračování hry Cyberpunk 2077 (s pracovním názvem Project Orion), které má naplno předvést plnou sílu a potenciál celého univerza. Na titulu se však v tuto chvíli nepracuje a veškerá pozornost je věnována rozšíření Phantom Liberty, které obohatí původní hru již v příštím roce.
Co se týče již oznámené ságy Zaklínače, tak na té momentálně pracuje tým přibližně 150 zaměstnanců. Hra má pracovní název Project Polaris a bude postavená na odkazu hry Zaklínač 3: Divoký hon. Titul je nyní ve fázi předprodukce a značí počátek nové trilogie, jež by měla být kompletně vydána do šesti let po vydání Polaris.
Další hrou je Project Sirius, na němž pracují vývojáři ze studia The Molasses Flood s pomocí vývojářů z CD Projekt RED. Dle dostupných informací se jedná o inovativní zpracování univerza, jež nám přinese nezapomenutelný příběh určený jak pro veterány, tak i pro úplné nováčky. Sirius nabídne hratelnost pro jednoho i více hráčů.
Poslední novinka pak nese pracovní název Project Canis Majoris a půjde o příběhové RPG s otevřeným světem zasazené do univerza Zaklínače. Na projektu pracuje nespecifikované studio třetí strany pod vedením veteránů, jež se podíleli na původní trilogii.
Ani s Project Canis Majoris však vydavatel nekončí, v doprovodném videu člen představenstva a marketingový ředitel Jeremiah Cohn oznámil, že studio pracuje ještě minimálně na jednom titulu AAA rozměrů, který však ještě nějakou dobu chtějí nechat v utajení.
Na konec letošního roku se i nadále počítá s vydáním remasteru hry Zaklínač 3: Divoký hon pro PC a současnou generaci konzolí. Aktualizace bude pro majitele původních verzí hry zcela zdarma a přinese například podporu ray-tracingu.
Lze předpokládat, že většina projektů poběží na technologii Unreal Engine 5, jelikož vydavatel již březnu tohoto roku oznámil několikaleté partnerství se společností Epic Games. Toto partnerství pak dalece překračuje pouhou licenci enginu, neboť obě strany budou vzájemně sdílet své know-how, což by mělo vést i ke zlepšení vlastností Unreal Enginu 5 pro vývoj her s otevřeným světem.
Vysoce rozšířená technologie UE5 také zjednoduší nábor nových vývojářů, kteří budou k realizaci ambiciózních plánů potřeba. Díky nově založenému studiu v Bostonu spolu s existujícím studiem ve Vancouveru vznikl CD Projekt North America, který bude řídit vývoj pokračování hry Cyberpunk 2077.
Pakliže máte nyní obavy z toho, že na pokračování Cyberpunku bude pracovat nový nezkušený tým, tak ty se zdají být zbytečné, neboť na sociálních sítích již Quest Director Pawel Sasko potvrdil, že se spolu s dalšími zkušenými vývojáři původní hry přesouvá do nového studia v Bostonu.
Stěhuji se do Bostonu spolu s hlavním týmem, který je zodpovědný za Cyberpunk 2077, abychom založili nové studio a stali se základem severoamerického týmu.
Ve spolupráci s týmem z Vancouveru a vývojáři z Varšavy vám přineseme další skvělou hru!
CD Projekt v březnu letošního roku k partnerství s Epic Games vydal následující vyjádření:
S potěšením vám oznamujeme, že v současné době probíhá vývoj dalšího dílu ze série Zaklínač, který odstartuje zcela novou ságu.
Je to vzrušující okamžik, protože přecházíme z REDengine na Unreal Engine 5 a začínáme víceleté strategické partnerství se společností Epic Games. To zahrnuje nejen licencování, ale i technický vývoj Unreal Enginu 5 a případně i potenciálních budoucích verzí Unreal Enginu. Budeme úzce spolupracovat s vývojáři společnosti Epic Games, přičemž hlavním cílem je pomoci přizpůsobit engine pro tituly s otevřeným světem.
V tuto chvíli nejsou k dispozici žádné další podrobnosti týkající se hry – například časový rámec vývoje nebo datum vydání.
REDengine, technologie, která pohání hru Cyberpunk 2077, se stále používá pro vývoj nadcházejícího rozšíření.
Spoluzakladatel studia Marcin Iwiński se na závěr podělil o následující zprávu:
Ahoj všichni,
dnes mám pro vás novinky, které jsou důležité jak pro mě, tak pro společnost jako takovou.
Začínám zcela novou osobní kapitolu ve společnosti CD PROJEKT, neboť se chystám kandidovat na funkci předsedy představenstva dozorčí rady a tudíž musím opustit funkci generálního ředitele. Do konce roku 2022 přenechám veškeré své povinnosti kolegům z představenstva.
Je to pro mě obrovský okamžik. Ve společnosti CD PROJEKT pracuji již téměř 30 let a viděl jsem, jak se z hrstky nadšených rebelů stalo mezinárodně uznávané studio tvořící příběhová RPG, která zbožňují miliony lidí po celém světě. V době, kdy jsme s Michalem Kicińskim společnost zakládali, si myslím, že ani jeden z nás by si tuto neuvěřitelnou cestu nedokázal představit ani v těch nejdivočejších snech.
Kdykoli přemýšlím o budoucnosti společnosti CD PROJEKT, tak je to pro mě neuvěřitelně vzrušující. Dnes společnost tvoří více než 1200 zaměstnanců v pobočkách po celém světě. Ale CD PROJEKT o tomto nikdy nebyl – vše je o obrovském množství talentů, které máme, a o tvrdé práci a odhodlání každého, kdo se rozhodne zde pracovat.
Právě díky tomuto nasazení a úžasnému talentu mám právě teď stejný pocit jako před lety – hlad a optimismus vůči tomu, co mě čeká. Skutečně mi připadá, že tohle je teprve začátek. V čele naší nesmírně ambiciózní strategie stojí neuvěřitelně inspirativní a silný tým a já hluboce věřím v náš plán vynést CD PROJEKT do nových výšin. Proto hodlám zůstat hlavním akcionářem a ve své nové nevýkonné funkci budu i nadále aktivní a angažovaný a budu se věnovat podpoře celého představenstva. Zůstanu také spojen s jádrem toho, co nás činí výjimečnými, tedy s tvorbou nejlepších příběhových her na světě a se správným jednáním s hráči.
Chci poděkovat všem, kteří kdy byli součástí, podle mého názoru, jedné z nejvýraznějších videoherních společností na světě. Adresuji to každému členu týmu RED, každému obchodnímu partnerovi a hlavně – každému hráči… Z celého srdce Vám děkuji!
Marcin Iwiński – spoluzakladatel a generální ředitel společnosti
CD Projekt odhaluje plán pro sérii Zaklínač, Cyberpunk i nové IP - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky
Read More
No comments:
Post a Comment