Řada vývojářů v posledních týdnech upozornila, že jejich hry neprošly schvalovacím procesem na Steamu, protože využívají grafiku vygenerovanou pomocí AI (viz jeden z příspěvků na Redditu). Společnost Valve reagovala, že nevystupuje proti technologii jako takové, ale chce zajistit, aby vývojáři měli všechna práva v pořádku.
Požaduje proto, aby vývojáři doložili, že vlastní práva ke všem podkladům, které posloužily k vytrénování algoritmu, pomocí nějž byla následně vygenerována grafika ve hře.
„Nadále se seznamujeme s umělou inteligencí, způsoby jejího využití při vývoji her a s tím, jak ji zohlednit v našem procesu posuzování her předložených k distribuci ve službě Steam,“ uvedla společnost Valve v prohlášení pro IGN.
„Především existuje určitá právní nejistota týkající se dat používaných k trénování modelů AI. Je na odpovědnosti vývojáře, aby se ujistil, že má příslušná práva k vydání své hry.“
„Naším cílem není od jejího používání ve službě Steam odrazovat; místo toho pracujeme na tom, jak ji začlenit do našich již existujících pravidel pro hodnocení. Jednoduše řečeno, náš recenzní proces je odrazem současného autorského práva a zásad, nikoliv vyjádření našeho názoru. Jak se tyto zákony a zásady budou časem vyvíjet, bude se vyvíjet i náš proces.“
AI grafiku dnes využívají i větší herní projekty, například Atomic Heart či High On Life.
Steam odmítá hry s grafikou vytvořenou AI, obává se sporů o autorská práva - iDNES.cz
Read More
No comments:
Post a Comment