Názory na hru Starfield jsou různé a nemá smysl znovu opakovat, co se lze dočíst v tomto našem shrnutí, jaká hra vlastně je. Tak už jen velmi krátce, že ačkoli od herních redakcí převažují pozitivní hodnocení (viz aktuální průměr 87 ze 100 od herních redakcí na Metacriticu, kde je zároveň průměr od hráčů 5,4 z 10), je skupina hráčů, kteří od hry očekávali mnohem více v oblasti průzkumu vesmíru, objevování nových planet a jejich průzkumu, což je zde v podstatě osekané na nutné minimum. A právě ti jsou teď ze hry hodně zklamaní (a mnohdy to dávají hlasitě najevo), protože namísto toho dostali další typickou hru Bethesdy, která je primárně RPG, nikoli vesmírným simulátorem (více už ve výše odkazovaném článku).
Připomeňme, že hra byla od 1. září k dispozici v režimu předběžného přístupu, kdy bylo možné si ji koupit a hrát v případě koupě dražší edice Premium nebo Constellation. 6. září pak došlo k oficiálnímu uvedení hry, kdy ji mohli začít hrát i ti, kteří si koupili standardní verzi. A před 12 hodinami tým Starfieldu na Twitteru zveřejnil, že hru si už zahrálo více než 6 milionů hráčů:
Přičemž o den dříve se Phil Spencer, CEO herní divize Microsoftu, na svém účtu na Twitteru pochlubil, že hru v první den po uvedení (6. září) hrálo současně napříč všemi platformami více než 1 milion hráčů:
Dosažení hranice 1 milionu současně hrajících hráčů je pěkný výsledek. Statistika na webu Steam Charts ukazuje, že po vydání 6. září (což je na grafu označeno poznámkou "Rel" coby zkratkou pro "Release") došlo na Steamu jen k relativně malému nárůstu PC hráčů oproti předchozím dnům (jak z hlediska maximálního počtu, tak z hlediska trendu), kdy byla hra v předběžném přístupu a mohli ji legálně hrát jen ti, co si připlatili za dražší verzi Premium nebo Constellation. Tohle je samo o sobě poměrně zajímavé, že si minimálně na platformě PC tak velké množství zájemců připlatilo za dražší verzi. Graf ukazuje maximum ze dne 6. září na hodnotě 269.177, přičemž je třeba zdůraznit, že jde pouze o data týkající se Steamu. Nejsou tu zohledněné platformy Xbox Series X|S, Microsoft Store, Game Pass, Cloud.
Jelikož patřím do cílové skupiny, na kterou tato hra míří, dodám k tomu svůj vlastní pohled coby dlouholetého hráče open world RPG her Bethesdy a také milovníka žánru sci-fi ve všech podobách.
Znám velmi dobře předchozí hry Bethesdy (Skyrim - 2011, Fallout 4 - 2015, Fallout 76 - 2018), v kterých jsem v průběhu let strávil mnoho desítek hodin. A jelikož se předem vědělo, že Starfield bude využívat stejný engine (přestože vylepšený, aby nabídl nové herních mechaniky a grafické efekty), který má už ve svém základu určitá technická omezení, výsledná podoba Starfieldu mě nijak nezaskočila. Nejsem ani zklamaný, ale zároveň dodávám, že nejsem ani vyloženě nadšený. Člověk nemusí mít nutně vyhraněný názor a může být někde mezi. Jde prostě o další open world RPG hru Bethesdy v nových sci-fi kulisách, v které mnozí hráči nepochybně stráví v průběhu let podobně mnoho času jako v předchozích titulech Bethesdy.
Pokud je někdo ze hry zklamaný, OK, každého baví něco jiného, každý měl jiná očekávání, hra rozhodně není dokonalá a má své slabé stránky (viz výše odkazovaný článek). Dodal bych k tomu ale, že se stačilo předem informovat, jaká by ta hra vlastně mohla být a jaké byly předchozí hry Bethesdy tohoto typu. Pak by člověk neměl přehnaná očekávání a nepodlehl by hypu, který kolem hry vznikl. A pokud někoho rozčiluje, že nějaké jiné hráče tato hra baví a nejsou z ní taky zklamaní – co na to říct. Snad jen:
Live long and prosper!
Spock a ikonický vulkánský pozdrav | zdroj obrázku: StarTrek.com
Starfield: nejvíce úspěšné vydání hry Bethesdy v celé její historii - Svět hardware
Read More
No comments:
Post a Comment