Letošní ročník veleúspěšné akční série Call of Duty obestírá poněkud kontroverzní aura, jelikož podle průzkumu zdrojových souborů loňského dílu se mělo zřejmě jednat o rozšíření (DLC) pro Modern Warfare 2. Podle všeho se ale během vývoje „na poslední chvíli“ Activision rozhodl vydat hru jako plnohodnotný nový titul za plnou cenu. Ačkoliv dle vyjádření vydavatele se má jednat o „prémiový produkt nabitý obsahem“, některé aspekty hry tomu příliš nenasvědčují – kromě jiného třeba velmi krátká (i na poměry COD série) příběhová kampaň nebo absence platinové trofeje.
- Platforma: PS5 (recenzováno), PS4, PC, X1, XSX/S
- Datum vydání: 10. 11. 2023
- Výrobce: Sledgehammer Games (USA)
- Žánr: FPS
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ano, až 18 hráčů
- Dat ke stažení: 150+ GB
- Herní doba: 3+ hodiny
- Cena: 2099 Kč (PS Store)
Kampaň vypůjčená z Warzone
Pokud jste si hru předobjednali digitálně, jako jednu z odměn jste mohli získat předběžný přístup do příběhové kampaně o týden dříve. Možná vás trochu zaskočily okolnosti instalace (na PS5 potřebujete 100 GB na „hlavní menu COD série“, do kterého si pak ještě musíte stáhnout 50 GB souborů pro samotnou kampaň). Nicméně po spuštění kampaně samotné se dočkáte relativně příjemného prvního dojmu: úvodní mise je klasickým „filmově“ vystavěným koridorem, který vás s působivou výpravou a atmosférou vede pečlivě vystavěnými kulisami plnými dobře dávkovaných událostí. Problém ovšem je, že tento tradiční model kampaň hned ve druhé misi opustí ve prospěch něčeho citelně odlišného.
Říkají tomuto novému formátu „Open Combat Mission“ a jedná se o mise v „otevřeném prostředí“, kde musíte oběhnout a splnit několik úkolů typu „najdi tři stanice“ nebo „zabij velitele a vezmi mu klíč“. Problém je, že tyto mise prakticky postrádají onu „filmovou“ dramaturgii, která je zdrojem skvělého spádu příběhových misí většiny COD série. Navíc je jejich prostředí „vypůjčeno“ z Warzone mapy, takže jednotlivé lokace ani nejsou nijak originální nebo zajímavé (a jsou dokonce posety Warzone pickupy typu brnění nebo krabice s puškami). Tím nejhorším na nich ale je skutečnost, že pokud vás zpozoruje některý z rozmístěných nepřátel, spustí se poplach a nepřátelé se začnou spawnovat neomezeně, což citelně rozbíjí design a strukturu mise. Tyto mise tvoří zhruba polovinu tříhodinové kampaně a bohužel postrádají nejen styl, ale hlavně kvalitu a výpravu toho, na co jsme byli u COD kampaní zvyklí.
Říkají tomuto novému formátu „Open Combat Mission“.
Nicméně jednotlivé mise jsou tradičně pospojované filmovými sekvencemi, které vyprávějí finále trilogie s oblíbenými postavami, takže alespoň příběh by mohl stát za to, řeknete si… bohužel ani na této frontě ale kampaň nezafungovala, částečně díky uspěchanosti příběhu, ale hlavně proto, že končí otevřeně – není zatím zřejmé, zda příběh bude pokračovat jen v sezónním obsahu či v celé další hře. Přesto nelze říct, že by kampaň byla celá úplně špatná. Některé tradiční mise jsou ve skutečnosti povedené, výprava je místy také dobrá (viz. screenshoty), gunplay a celková hratelnost je u této série již celkem spolehlivě zábavná a také to, jako obvykle, skvěle běží (na PS5 si můžete zapnout i 120Hz režim). Celkově je ale velmi těžké se ubránit pocitu, že se jedná o polovičatou záležitost, kompromitovanou uspěchaným vydáním za plnou cenu.
Dílčí hodnocení (kampaně): 4/10
Zhodnocení multiplayeru a zombies bude doplněno po jejich vydání, společně s celkovým verdiktem.
Průběžná recenze Call of Duty: Modern Warfare 3 - dojmy z kampaně - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky
Read More
No comments:
Post a Comment