Uspěchané vydání hry Cyberpunk 2077, v jejímž případě chtěl CD Projekt Red stihnout předvánoční sezónu, se autorům krutě vymstilo. Společnost Sony se rozhodla stáhnout tuto hru z nabídky svého obchodu, což byl v případě AAA hry bezprecedentní tah. Tato hra si tak zasloužila ještě řadu měsíců optimalizací a vůbec by jí neškodila ani řada funkčních vylepšení týkajících se fungování otevřeného světa.
Vedení studia si ovšem pokazilo reputaci také závěrečným crunchem, čili nucenými přesčasy a rovněž tím, že navenek nebylo upřímné ohledně stavu hry. To se týká jak situace před rokem, kdy jsme se dozvěděli, že je "kompletní a hratelný", což dle pozdějšího vyjádření vývojářů nebyla pravda. To ostatně v případě konzolí nebyl ani v době vypuštění na trh, kdy vedení studia opět ukázalo, že se mu nedá věřit. Do poslední chvíle se totiž neobjevilo žádné video z konzolových verzí a šéfové CDPR tak v podstatě zavřeli před problémy oči a vypustili na trh produkt, který nyní musí látat. Nyní očekáváme slíbený Patch 1.2, který má už hru uvést do stavu, v němž měla být loni na podzim.
CDPR byl už svým způsobem vytrestán hackery, kteří ukradli jeho nejcennější data a pomocí nich se obohatili. Nyní se chce ale celá společnost CD Projekt z vývoje posledních měsíců poučit a najet na novou strategii.
Od příštího roku začne studio pracovat na více AAA titulech současně, přičemž my víme, že jeden z nich by měl představovat další díl Zaklínače, nejcennější herní řady CDPR. S tím budou spojeny také mnohem kratší marketingové kampaně, které mají odstartovat až v době, kdy se bude blížit datum vypuštění hry na trh.
V případě Cyberpunku 2077 tomu bylo naopak, neboť první trailer byl zveřejněn už na začátku roku 2013, čili více než dva roky před tím, než na trh přišel Zaklínač 3, přičemž na samotné hře se začalo intenzivně pracovat až po ukončení vývoje Zaklínače. CDPR tak budilo dojem, že CP2077 má za sebou mnohem delší vývoj, než ve skutečnosti měl a je zřejmé, že vývojáři nyní chtějí docílit toho, aby na sebe už nemohli sami uplést bič, který je bude nutit spěchat s vypuštěním nových her na trh.
Nová strategie studia je označena za Red 2.0 a co se týče konkrétnějších úkolů, pak nyní bude prioritní dokončit první DLC pro CP2077, které bude k dispozici zdarma jako omluva za zpackané vydání. Dále budou na řadě aktualizace pro Zaklínače 3 i CP2077 pro nové konzole, nový obsah pro Gwent a také mobilní titul The Witcher: Monster Slayer.
Vedle toho se CDPR chystá také spolupracovat s jinými společnostmi na dalším využití svých franšíz, což má vyústit třeba v anime seriál Edgerunners od Studio Trigger. Ten bude založen právě na světu CP2077 a nabídne jej v příštím roce Netflix.
Ceny souvisejících / podobných produktů:
CD Projekt Red se chce poučit z nezdaru, má novou strategii - Svět hardware
Read More
No comments:
Post a Comment