Vysoce očekávaný a prozatím také poslední oznámený „velký“ patch pro Cyberpunk 2077 je dle vyjádření studia CDPR velmi blízko svému vydání na PC, konzolích i Stadii. Dočkali jsme se tedy takzvaných „patch notes“, neboli kompletního seznamu vylepšení, oprav a změn v patchi obsažených. Vydání tohoto seznamu naznačuje, že samotný patch by mohl následovat během několika hodin. Velká část těchto změn souvisí s konkrétními situacemi v jednotlivých misích, což by samozřejmě mělo dramaticky zlepšit celkový dojem z jejich hraní.
Když to tak čtu, docela mě mrzí, že jsem C77 hrál bez všech těchto vylepšení a mám chuť ji zkusit rozehrát znovu, abych zjistil, o kolik se po všech těchto (stovkách?) vylepšení posunula. Při pohledu na skoro třicetistránkový seznam nemůžeme popřít, že CDPR udělali obrovské množství práce pro tento patch. Kromě toho jsme psali také o uniklých názvech plánovaných DLC, z nichž některá mají být placená.
Při podobně velkém patchi samozřejmě existuje šance, že se naopak některé věci nově rozbijí, jako se to stalo u toho minulého, mnohem menšího patche. Kromě oprav specifických pro konkrétní mise najdeme na seznamu patche 1.2 také opravy či vylepšení obecnějších věcí, například:
Hratelnost
- Policie se spawnuje dále od místa zločinu.
- Nastavení citlivosti řízení.
- Systém pro uvolnění uvízlého vozidla.
- Zrušení pohybu mířidel během Berserk módu.
- Zrušení reakcí přátel na vražení do nich.
- Oprava nechtěných slovních reakcí NPC při interakci (na popadnutí reagovali jako na postrčení).
- Sklouznutí již nezabrání poškození pádem.
- Pokud zvednete tělo s klíčovým předmětem, přesune se vám předmět do inventáře.
- Opravy nesprávného chování civilistů (reakce na autohavárie).
- Opravy a vylepšení mechanik při bojích s bossy.
- Předmět pro nové rozdělení bodů do schopností je levnější.
- Úprava (snížení) potřebných surovin pro vyráběných zbraní a předmětů.
- Gorilla Arms oslabeny o 20% a nelze je používat na civilisty.
- Opraveno chování rozmontovaných předmětů.
- Opravy zasekávajících se dveří.
- Schopnost Transmigration byla posunuta až na 20. úroveň (dříve byla na 16. úrovni).
- Vylepšení GPS navigace v mnoha situacích.
- Oprava mnoha specifických problémů v konkrétních misích.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Open World
- Překážky/kolize pro náraz se již budou včas nahrávat při řízení krajinou.
- Opraveno udělení achivementu za splnění všech aktivit v obvodech (Districtech).
- NPC již nebudou blokovat silnice „zaseknutí strachem“.
- Pestřejší animace pro prchající vystrašené civilisty.
- Vylepšená animace vyrážení dveří.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Příběhový design
- Rozsáhly seznam desítek vylepšení kamery, skriptů apod. pro příběhové pasáže.
- Podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Prostředí
- Oprava chování nepřátel, kteří ignorovali hráče.
- Oprava NPC procházení předměty a zdmi.
- Oprava situací, kdy hráč nemohl správně sebrat (loot) předměty po nepřátelích.
- Opravy chybných a chybějících nápisů.
- Opravy míst, kde se hráč mohl zaseknout v geometrii.
- Odstranění deště v uzavřených prostorech.
- Oprava předmětů, zavěšených ve vzduchu.
- Odstranění neviditelných překážek.
- Oprava chybějících textur ve vysokém rozlišení.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Grafika, zvuk, animace
- Oprava pohybu zabitých NPC postav.
- Opravena pozice hráče během jízdy na motorkách.
- Vylepšení efektů pod vodou.
- Vylepšené nasvícení uvnitř i venku.
- Ruce hráče nyní správně drží volant během řízení.
- Opravy NPC postav v T-póze.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Uživatelské rozhraní (UI)
- Mnohočetné opravy grafiky, chování, ovládání i výkonu.
- Přidána možnost vyrobit několik předmětů zaráz.
- Upraveny titulky (credits) tvůrců hry.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Stabilita a výkon
Týká se všech platforem, ale největší rozdíl způsobuje na starých konzolích minulé generace.
- Vylepšení engine i renderovacího engine pro lepší výkon (odstranění crashů).
- Optimalizace a vylepšení stínů, shaderů, fyziky, spawnování, animačního systému (včetně obličejů).
- Optimalizace UI pro lepší výkon (odstranění crashů).
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Různé
- Možnost vypnout zobrazování nepřátel na minimapě/radaru.
- Možnost vypnout zobrazení jména postavy nad její hlavou.
- Vylepšená navigace v menu pro uložené pozice.
- Oprava situací, kdy se hráč zasekne v přikrčení nebo míření.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
PC platforma
Optimalizace zmíněné výše v souvislosti se starými konzolemi pomohou také slabším PC sestavám.
- Zprovozněn raytracing na AMD platformách. Jsou nutné nejnovější drivery.
- Bohatší možnosti nastavení kláves.
- Opraveny achievementy na Epic Games Store.
- Opraveny problémy při zobrazení na 8K monitorech.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Konzole
- Opravy situací, kdy přestalo reagovat ovládání.
- Vylepšeny efekty odrazů (screen space reflections).
- Vylepšeny efekty a nasvícení mlhy na PS4.
- Opraven chybějící povrch (shader) vody na PS4.
- Mnohočetné opravy zamrzání hry.
- Oprava systému nastavujícího rozlišení UI podle platformy.
- A další… podrobný seznam v angličtině najdete zde.
Seznam změn v patchi 1.2 pro Cyberpunk 2077 - Zing - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky
Read More
No comments:
Post a Comment