Připomeňte si:
Naše galerie screenshotů z lednového „Maiden“ dema.
Naše dojmy z „Village“ dema.
Zatímco minulý týden jsme se v demu Resident Evil Village podívali do vesnice, dnes si pro nás Capcom přichystal hratelný úsek v hradu.
Hned na začátek musím říct, že mě tentokrát 30minutový limit stresoval mnohem víc než u minulé demoverze. Hrad je totiž opravdu rozlehlý a rozhodně jsem neprozkoumal ani zdaleka vše, co mi demo mohlo nabídnout. Pozitivní ale je, že jsme si na rozdíl od části ve vesnici hodně zahráli a cutscén bylo minimum. Příběh zde prakticky žádný nebyl, ale to je pochopitelné, vzhledem k tomu, že se jedná o úsek v pozdější fázi hry.
Určitě bych se měl pověnovat vizuální stránce. V interiérech totiž hra vypadá ještě lépe než ve venkovních prostorech. Dokonce jsem si nevšiml ani doskakujících textur, což byl problém u minulého dema, ale také v RE7. Tentokrát jsem si vypnul ray tracing, takže framerate byl krásně plynulý, bez jediného záseku, a na kvalitu obrazu to mělo minimální vliv. Ray tracing je zde použit hlavně pro lepší nasvícení a pokud si obě verze nedáte vedle sebe, asi byste rozdíl ani nepoznali.
Nepřátel bylo mnohem víc než v předchozím demu, a tak můžu lépe zhodnotit střelbu. Stále si myslím, že je velmi dobrá, ale výtku bych tu měl. Měl jsem pocit, že by vývojáři klidně mohli přidat na intezitě adaptivních triggerů, které byly relativně slabé. Když už jsem u funkcí ovladače DualSense, trochu mě zaráží absence haptické odezvy nebo jsem jí alespoň nevšiml. Uvidíme, jak to bude ve finální hře.
Co se týče samotných monster, byla to ta, která se objevila už v trailerech a oficiálních gameplay záběrech. Vydrží víc, než se na první pohled může zdát a stejně jako vlkodlaci umí používat zbraně. Po zabití několika z nich jsem se tak rozhodl, že se raději vydám na útěk, nábojů je jako obvykle málo.
Poprvé jsme se podívali k obchodníkovi, byť pro Ethana to rozhodně poprvé nebylo, jak naznačuje krátký dialog. Detailně jsem si tak prohlédnul zboží, trochu vylepšil zbraň a prodal poklad, který jsem po cestě našel. Duke se mimochodem nacházel v „safe roomu“ a mohli jsme si tak poslechnout uklidňující hudbu, kterou si Capcom pro tento díl připravil.
Kromě klasických nepřátel se objevilo také několik upírek. Dimitrescu jsme mohli zahlédnout jen letmo, ale přímo nás napadly dvě z jejich dcer, které jsou rozhodně nepříjemné. Vynoří se prakticky odnikud a stejně tak mohou kdykoli zmizet. Hra mě sice nabádala, abych do upírky střílel, ale nepřišlo mi, že by to mělo nějaký efekt. Nejlepší strategie je tedy útěk. Jenže tady přišlo moje zaváhání, z celé situace jsem byl poněkud zmatený a myslel jsem, že hra po mě chce, abych se nechal zabít. Jenže to jsem neměl dělat, musel jsem potom hrát celé demo odznova, takže jsem zbylé lokace spíš proběhl, abych se vlezl do časového limitu.
Jsem daleko od toho, abych řekl, že je toto demo špatné, ale rozhodně se mi více líbilo to minulé. Hrad je až příliš rozlehlý na to, abyste vše prozkoumali za 30 minut a pod tímto časovým tlakem si nejspíš hraní moc neužijete. Absence příběhu je pochopitelná, ale ve výsledku je to velká škoda, protože právě příběh mě na předchozím demu zaujal snad ze všeho nejvíc. Po cestě navíc potkáte hned několik puzzlů, pro které je tato série známá, ale ani jeden nejde v demu vyřešit, což je trochu frustrující. Počkejme si však na finální hru. Až budeme mít na vše dostatek času, jsem přesvědčený, že to bude úplně jiný zážitek.
Dojmy z hraní třetího dema Resident Evil Village - Zing - hry, recenze her, preview, videa a novinky
Read More
No comments:
Post a Comment