GTS je pro mnohé fanoušky značky dlouhodobě tou nejlepší 911. Je použitelné opravdu na každý den, na jeho řízení nepotřebujete závodní licenci, můžete s ním jezdit bez ohledu na věk i pohlaví, je lepší a rychlejší než základní modely a verzi GTS si můžete si pořídit jako kupé, kabriolet i Targu.
Těžko říct, jestli samotné Porsche věřilo před dvanácti lety tomu, že představuje světu pravděpodobně tu nejuniverzálnější 911 vůbec. „Písmena GTS, inspirovaná závodním vozem 904 GTS z 60. let, označují modely Porsche, které nabízejí pečlivě sestavenou kombinaci výkonu, stylu a emocí,“ uvedli tehdy zástupci automobilky a platí to i pro novou generaci, která se objevila přibližně rok a půl po premiéře nového modelu s označením 992.
Nová GTS je samozřejmě výkonnější, opticky výraznější a pojede o kus lépe než základní modely. Aby taky ne. Přeplňovaný šestiválcový boxer má výkon 480 koní, tedy o 30 koní víc než Carrera S i předchozí provedení 911 GTS. Stejně jako dříve bude GTS k mání s pohonem zadních kol, nebo jako čtyřkolka a buď s osmistupňovým automatem PDK, nebo (hurá!) sedmistupňovou manuální skříní se zkráceným řazením. Zrychlení na stovku je impozantní, konkrétně 3,3 s, až se člověk sám sebe ptá, jestli vůbec potřebujete něco rychlejšího.
Podvozek vychází z dospělejšího modelu Turbo. Má jeho systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) i jeho brzdy (průměr předních kotoučů je 408 mm, ty zadní mají 380 mm). Kupé a kabriolet jsou taky o 10 mm snížené v porovnání s běžnou 911. Porsche taky slibuje, že v GTS si v kabině užijete o trošku víc, protože má méně zvukové izolace na těch správných místech.
Novou 911 GTS nejsnadněji odlišíte od ostatních modelů díky označení, ale taky podle saténově černých kol (20 palců vpředu a 21 vzadu) a černého kontrastního lakování některých detailů na karoserii nebo ve světlech. Uvnitř auta najdete volant s označením GTS, paket Sport Chrono, systém Porsche Track Precision, elektricky nastavitelná sportovní sedadla ve čtyřech směrech a speciální čalounění Race-Tex.
Ještě letos se pak dočkáme zajímavého provedení Lightweight, kdy zmizí zadní sedačky, přední sedadla budou sportovní CFRP, boční a zadní okna budou tenčí a auto bude mít i lehkou baterii. Standardem bude taky řízení zadní nápravy a pár aerodynamických vylepšení. Celkově by GTS Lightweight mělo zhubnout 25 kg a nabídnout o trochu víc přítlaku.
Tak pro koho je GTS jasná volba? Nebo vy snad raději GT3? Či GT3 Touring? Nebo snad čekáte rovnou na GT3 RS?
911 GTS: To nejlepší Porsche na každý den? - Garáž.cz
Read More
No comments:
Post a Comment