Další 911, tentokrát GTS
Automobilka ze Stuttgartu je v posledních dnech velice aktivní a po 911 GT3 Touring přinesla další oblíbenou variantu svého ikonického kupé. Rok a půl po představení nejnovější generace 992 přichází verze GTS, která je na půl cesty mezi běžnou 911 Carrera a výrazně sportovněji raženou 911 GT3. K pohonu je použit třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový boxer o výkonu 480 koní, což je o 30 koní více než má současná 911 Carrera S a předchozí generace 911 GTS.
Zájemci budou mít možnost volby mezi sedmistupňovou přímo řazenou převodovkou anebo dvouspojkovou skříní PDK se stejným počtem „kvaltů“. Verze GTS má specificky naladěný podvozek s elektronicky řízenými tlumiči PASM, brzdy a 20“ a 21“ kola s centrální maticí jsou z 911 Turbo a poprvé si u GTS můžete připlatit za Lightweight Design snižující hmotnost o 25 kg. Naopak standardem je sportovní výfuk, který i díky menší zvukové izolaci dává do interiéru patřičný akustický doprovod.
V nabídce je celkem pět variant – kupé a kabriolet s pohonem pouze zadních kol a kupé, kabriolet a targa s pohonem všech kol. Ceny začínají na částce 140 981 eur, tedy lehce přes 3,5 milionu korun.
Peugeot 308 SW: praktičtější i elegantnější
Jsou lidé, kteří nedají na karoserii kombi dopustit a je nutné připustit, že kombík je mnohdy elegantnější než výchozí hatchback nebo sedan. U Peugeotu tradičně nezůstalo jen u přilepení prodloužené zádě, 308 SW má o 57 mm delší rozvor, což dohromady se zadním převisem delším o 212 mm dává celkovou délku 4636 mm, a to je na kombi nižší střední třídy dost. Stejně jako rozvor 2732 mm. Jen pro srovnání, sedan Peugeot 406 měl rozvor 2700 mm.
Peugeot se ovšem nezaměřil jen na pouhé zvětšení rozměrů, uvnitř vozu najdete spoustu kapes, přihrádek a odkládacích prostor, zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40 a lze je samostatně sklápět, kufr má dvojité dno objem od 608 do 1634 litrů.
Typický znak dnešních peugeotů je uspořádání i-Cockpit s malým volantem a 3D digitálním přístrojovým štítem umístěným nad ním, nechybí i-toggles, tedy konfigurovatelné ovladače pod centrálně umístěným displejem a ve voze jsou čtyři USB-C porty a multimediální systém dovoluje Bluetooth připojení dvou telefonů současně.
K pohonu je možné volit ze dvou plug-in hybridních pohonných jednotek (Hybrid 222 e-EAT8 a Hybrid 180 e-EAT8), dvou verzí zážehového tříválce 1.2 PureTech (110 a 130 koní) a dieselu o objemu 1,5 litru (130 koní). Není bez zajímavosti, že auto můžete koupit 100% po internetu.
Dacia Duster v novém
Druhá generace rumunského SUV prošla modernizací a okamžitě ji poznáte na vzhledu přídě, který nyní koresponduje s modely Sandero a Logan. To znamená že maska chladiče dostala chromované prvky a světla pro denní svícení vytvářejí písmeno Y. Mimochodem, přední světlomety i koncové svítilny využívají LED techniku.
Také uvnitř modernizaci poznáte, zejména díky použití upravených sedel s novým čalouněním, nových multimediálních systémů, zlepšené konektivity a dalších prvků výbavy. Pod kapotou lze mít zážehové motory (TCe 90, TCe 130 a TCe 150) nebo diesel Blue dCi 115, pouze diesel a nejsilnější zážehový motor je možné mít s pohonem všech kol, jinak je duster standardně předokolka. Nechybí ani verze spalující LPG TCe 100 s nádrží na 48,8 litru LPG, což spolu s padesátilitrovou nádrží na benzin dává velice slušný akční rádius.
Další novinkou je návrat dvouspojkového šestistupňového automatu do nabídky. Ovšem jen pro stopadesátikoňové turbobenzinové provedení.
Do prodeje půjde nová Dacia Duster v září.
Honda odhaluje nový Civic
Japonská automobilka pustila do světa první fotky nové, v pořadí již 11. generace modelu Civic. Ten bude mít standardně hybridní pohonné jednotky e:HEV, které se objevily i v jiných modelech Hondy. Civic byl poprvé uveden v roce 1972, ve 170 zemích po celém světě jej zatím bylo prodáno 27 milionů. Nová generace bude na evropský trh uvedena příští rok na jaře.
Exkluzivní verze Cupry Ateca dorazila do Česka
Pro ty nejnáročnější je určena speciální verze rychlého SUV Cupra Ateca Limited Edition VZ. Písmena VZ vyjadřují španělský výraz „veloz“, který by se dal přeložit jako „rychlý“ a Cupra jimi označuje nejlepší verze svých aut. Ateca Limited Edition VZ se může pochlubit spoustou nadstandardních prvků výbavy – standardem jsou dekorační prvky v typické barvě mědi, stejnou mají i 20“ kola, k dispozici jsou brzdy Brembo s vrtanými kotouči nebo titanový výfuk Akrapovič s pěkným vzhledem i zvukem.
Uvnitř výraznou sportovnost dokreslují vyhřívaná skořepinová sedadla, čalounění v kombinaci veluru a kůže, startovací tlačítko na sportovním volantu nebo hliníkové pedály. Cupra Ateca Limited Edition VZ spoléhá na osvědčený čtyřválec 2.0 TSI s parametry 300 koní a 400 Nm kombinovaný s dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 4,9 sekundy. Pokud vás toto auto zaujalo, připravte si minimálně 1 519 000 Kč.
Autonovinky: Lekce španělštiny, francouzský krasavec a pět porschí - iDNES.cz
Read More
No comments:
Post a Comment