Reevo je elektrokolo, které hraje na city technologických fandů. Už na první pohled zaujme futuristické uchycení kol po obvodu, tedy bez klasických středů a paprsků. Atraktivním prvkem jsou v kolech umístěné LED – vepředu na osvětlení, vzadu jako brzdová a směrová světla. Všimněte si také podlouhlých ok uvnitř ráfků – za ně se uchytí speciální brašny. Vlastně ani šasi nepřipomíná běžný rám, pod masivní kapotou je schovaný motor, vyjímatelná baterie, veškerá elektronika, ale třeba i taková drobnost, jako je stojánek.
Palubní počítač se stará o zabezpečení i konektivitu – když Reevo odstavíte, zamkne kola a čeká na odemčení pomocí čtečky otisků prstů (podobnou znáte z mobilů). A kdyby někdo zkusil kolo odnést, integrované senzory pohybu to detekují a počítač pomocí SIM karty předá informace z GPS o aktuální poloze do aplikace ve smartphonu majitele.
Motor má ve verzi pro USA výkon 750 W, baterie (10,5 Ah, 48V) stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost je omezená na 40 km/h. Dostupné jsou dva jízdní režimy: kromě klasického elektrokola, kdy motor pomáhá podle toho, jak šlapete do pedálů, se dá jet i bez šlapání, jízda se pak ovládá otočnou rukojetí jako na motorce. Evropská verze je o poznání slabší, má pouze 250 W a chybí motocyklové ovládání plynovou rukojetí.
Reevo má za sebou úspěšnou kampaň na Indiegogo, vybralo se neuvěřitelných 5,4 miliónu dolarů. Aktuálně firma rozjíždí výrobu v Malajsii a o průběhu pečlivě informuje své „backery“. První kola by se měly k zákazníkům dostat v listopadu. Cena na Indiegogo začínala na 2 398 dolarech, což je asi 53 tisíc korun, verze Reevo Premium Airless byla 2 888 dolarů, tedy asi 63 tisíc korun. Plné ceny mají být o třetinu vyšší.
Podrobné specifikace biku.
Výrobce pečlivě informuje své „barkery“ o průběhu výroby. K prvním zákazníkům mají kola přijít v listopadu 2021.
Komentář
Alespoň na obrázcích vypadá kolo fantasticky, ale nese s sebou několik nevýhod. Nekonvenční uchycení kol bude velmi citlivé na dokonale vycentrovaný ráfek, ale i tak bude znamenat větší tření, tedy ztráty energie. Nakolik bude tohle řešení spolehlivé a jak se bude servisovat? Také znamená nemožnost použít účinné kotoučové brzdy, na obrázcích si všimněte elegantně ukrytých čelistí, které brzdí přímo ráfek. Konstrukce rámu také omezuje výškovou nastavitelnost sedlovky.
A ještě jedna věc. Reevo vypadá jako velmi komplexní projekt s řadou nových a neobvyklých prvků. Zvládne výrobce hned na úvod prodeje vše na jedničku? Minimálně z opatrnosti bych s objednávkou počkal na první reference.
Tohle je Reevo. Futurističtější bike nenajdete. Má kola bez středů, zato se světly - Živě.cz
Read More
No comments:
Post a Comment